Bewust 2017 in

Is 2017 het jaar waarin jij je bewust wordt van wat jij werkelijk bent?

 

Het nieuwe jaar is al weer even op weg en er zijn me al weer een paar dingen opgevallen, want tijdens de kerstdagen lag er een stilzwijgend deken van vrede over de wereld.

 

Een vals gevoel van vrede wat mij betreft, want behalve dan door die groeperingen die zich aan geen enkele regel lijkt te houden om waar ze maar kunnen angst en verdeeldheid te zaaien, wordt de strijdbijl in veel gevallen slechts tijdelijk begraven.

 

Ik zie zoveel mensen op Facebook hun frustratie uiten of zich kwaad maken over de uitslag van het presidentschap in Amerika. Ze veroordelen de mensen die Trump op een troon hebben gezet in de hoop dat hij hun frustraties en problemen op zal lossen.

 

Ik begrijp het. Ik ben ook geen fan van de man, maar ik zie ook een bepaalde potentie in wat er gebeurt. Het enorme contrast schud ons wakker.

 

Ik zie verdeeldheid en oordeel zich sterker afsteken dan ooit.

Ik hoop dat jij het ook ziet, want dat is het begin van de bewustwording die nodig is om een verandering teweeg te brengen.

 

Dat is de keuze waar iedereen voor staat. Een lastige, dat geef ik toe. Deze stap is cruciaal, want hier komt jouw bewustzijn en om de hoek kijken.

 

Dit is jouw moment waarbij je kunt kiezen voor vertrouwen, liefde en verbinding.

 

Het helpt je misschien om te beseffen dat al die mensen waar je wellicht boos op bent en die je op een bepaald niveau veroordeeld, vanuit angst gekozen hebben voor AFGESCHEIDENHEID waardoor ze de oplossing buiten zichzelf geplaatst hebben.

 

De oplossing ligt echter IN jezelf. Altijd!!!

 

Maak van het onbewust zijn van de ander geen opzet. Hoe vreselijk iemand zich ook gedraagt, iemand die onbewust is, is dat altijd vanuit onschuld.

De weg van onbewust naar bewust gaat maar één kant op. Je kunt het een ander niet kwalijk nemen dat hij op een ander punt deze weg bewandeld, want er was een tijd dat jij zelf op dat zelfde punt gestaan hebt.

 

Je kunt alleen vanuit jouw huidige punt, vanuit dit moment, NU, op jouw persoonlijke pad een keuze maken.

 

Je bent een goddelijk wezen met de gave je eigen keuzes te maken.

Wat je omstandigheden ook zijn, je kunt je eigen hemel of hel creëren.

 

Begrijp me goed, het gaat er niet om medelijden te hebben met ‘de arme sukkels die niet beter weten’ of 'het maar goed te vinden’ wat er gebeurt.

Het gaat erom dat je het proces gaat herkennen in alles.

 

Groeien in bewustzijn stopt nooit. Als je denkt dat je er bent, ben je er niet. Je kunt er niet zijn.

 

Daarom is mededogen zo mooi. Mededogen voor jezelf en de ander. Ieder op een ander stukje op het pad van bewustzijn en alleen vanaf die plek kun jij je keuze maken.

 

GA JE MEE IN AFGESCHEIDENHEID OF GA JE VOOR VERBINDING EN LIEFDE?

 

Op 11 februari gaan we tijdens het WE ALL CONNECT Event in verbinding. Ben jij daar ook bij?

 

Klik HIER voor meer informatie en aanmelden.

 

Commentaren: 0 (Discussie gesloten)
    Er zijn nog geen commentaren.